torsdag 27 augusti 2009

Dark Lady.

Jag är ofattbart trött på min spindelfobi.
Nyss trillade ett av mina feta, oduschade
hårstrån ner från luggen i ansiktet på mig
och jag slår mig själv i ansiktet i ren och skär
panik och lyckas spetsa mig själv med min
nästan obefintliga pekfingernagel i ögat
och nu svider det. Något så inihelvette
svider det. Sviiid.

Min mamma har skaffat facebook. Jag är
både stolt och livrädd. Nog för att min
mamma vet att jag nästan aldrig är nykter
och har sett allt för mycket fyllebilder på mig
känns det inte jättebekvämt att veta att hon nu,
hel obehindrat (är det ett svenskt eller norskt ord?)
kolla in alla mina skandaler.

Hursomhellst, hon tröttnar säkert snart
eller så lär hon sig aldrig facebook så pass bra att
hon förstår hur hon ska göra.

Idag har jag fyra uppdrag.
Jag ska duscha så att jag slipper se ut som en 16 årig
McDonaldsanställd som har torkat pommesfrittesmaskinen
med huvudet i håret.

Jag ska städa lägenheten, ska man ha fest bör man ha
såpass välstädat att det finns sittplatser
som inte är översvämmade med kläder (rena kläder!).

Jag ska köpa gele. Alltså, JellO. Jag ska, helgen till ära
laga JellyShots. Eller, gele med stora mängder alkohol.
Jag ska äta middag som tar kortare tid än 2 timmar och laga.

Och, jag ska lyssna på Aquas - Back to the 80's minst 2148 gånger.
"When Eminem was just a snack, when Michael Jackson skin was black."

Nu ska jag väcka min man.
Adios.

Inga kommentarer: