söndag 16 augusti 2009

Söndag 16e Afternoon

Jag och min karl började städa lägenheten.
Vi spelade Ozzy i bakgrunden och städade i tysthet.
Jag dammtorkade och min karl vek kläder.
Vardagsrummet är nu damm, kläd och spindelfritt.
Skönt.

Tog en paus och började aldrig städa
igen efter det. Vi började kolla på The holiday
men när klockan slog 1800 var det bara och
pausa filmen. Fotbollen börjar och jag är allt för
underbar för att säga nej. Självklart darling.

Nu sitter jag här, har skördat det som är
att skörda och orkar inte ta tag i städningen.

Känner mig lite smått illamående efter att ha
tryckt i mig en påse pistagenötter och
funderar på vad jag ska hitta på nu i 90
minuter.

Ute har hösten kommit och jag gillar det.
Okej, det blåser, är svinigt kallt och regnar.
Men det är mysigt och snart dör allt som heter
småkryp och håller sig borta till nästa sommar.
Och då ska jag bo i en lägenhet utan sprickor,
småhål och papperstunna väggar för att försvåra
intrånget från småkryp.

Nu ska jag chilla och njuta av att jag inte ska
gå till jobbet på läääänge. Inte förän i morgon eftermiddag.

Ciao.

Inga kommentarer: